Sunday, December 26, 2010

My Life At Parkson

ASSALAMUALAIKUM W.B.T.

Ini la saya yup AL BASHIIR


Saya pernah bekerja pada tahun 2008 ( selepas exam PMR ) and semasa aku pertama kali dapat membuka kaunter.... berlakunya esiden yang sangat menakutkan bgi seorang cashier iaitu
!!!SHORT!!!

Citer nya berbunyi begini yup :

Pada Hari pertama aku membuka kaunter di PARKSON...aku telah diarahkan buka kaunter di FAIR ( masa 2 back to school la..)
Aku sampai je kat kaunter FAIR 2...aku terus buka kaunter..then aku pun menerima pelanggan seperti biasa....tetiba datang customer yg pertama membayar menggunakan kad kredit...
aku pun dengan berlagak scan barang dia...n sebenarnya kaunter FAIR kena ada mesin kad kredit

INI LA MESIN YG SEPATUT NYA ADA DI FAIR
( Kena ambik kat Cashier Room )

mesin ini la membuat kan aku SHORT sebanyak RM 299.95 sen...hahaa..banyak x???
heee...masa 2 ada la customers 2 cakap..

customers : adik ley x akak tanya sesuatu
aku : ley jew akak..apa dia???
customers : kenapa kat luar x da mesin kad kredit??
aku : sbb ini adalah teknologi baru...ada masalah kew akak??
customers : owh..begitu yup..kenapa la akak x bayar kat luar jew... tq yup adik

semakin ramai customers membayar melalui kad kredit n debit kad...
masa 2 jugak la...aku dlam keadaan blurr dengan telefon x da..n duk sorang nyer...
abis la..hahaa..

Akhir sekali...masa menunjukkan pukul 10.00...malam..masa untuk aku balik n SIGN OFF KAUNTER FAIR..heeee..

masa aku naik atas...tetiba KAK TINA mencelah n berkata

Kak tina : Bashir awk short 299.95 yup
kak umie pun sambung juga
kak umie : awak punch apa sampai jadi mcm 2???
aku : saya punch macam biasa jew la..
kak umie : akak nk tanya...
aku : apa dia akak umie
kak umie : awak ada x bawak mesin kredit kad??
aku : kena bawak kew??
kak umie : ye la..tak kan x yah bawak..mcm mana awak nak masukkan kad kredit??
aku : saya wat CR/DR jew terus..
kak umie : patut la...
aku : .......(burung gagak pun berbunyi)

akhir nya aku n kak nani p.o yang bayar...hehee..
nak wat macam ane kan..hahaa

K LA...NAK KIRA DUIT JAP...

( gambar saya dengan leong 2 adalah gambar taun ini...)
heee
tahun ini saya akan wat yg terbaik utk tidak SHORT lagi..
SAYA BERJANJI...

heheee

~~~sayang kamoo semua..
~~MEow...
~Go agumon chan


6 comments: