Monday, December 27, 2010

Balik Umah Subuh Tetiba.....

ASSALAMUALAIKUM SEMUA....

~ 28/12/2010
~ 7.10pagi


Mesty korang akan tanya...kenapa ngan tarikh nie??? betul x???

sebenarnya semalam 27/12/2010 aku bekerja di Parkson balik kul 10.45..berjalan kaki dengan kawan aku dalam team dance aku ......
iaitu :


Ini Ahli All A's :



kami berdua jalan la kaki kn...tetiba bila sampai je umah dia...aku terus telefon

MAMA


Mama pun cakap yang abah pkai keta...so...aku pun tdow rumah asyraf..aku nak balik tp masa menunjukkan pukul 11.30...x tak kan aku nak balik kn...so x pew la..Malam 2 aku and asyraf makan telur goreng n sikang. Aku makan dengan perasaan gembira then tetiba ada bunyi atas bumbung....asyraf berkata " rileks la bashir,kucing jew..." aku belum tanya apa2 dia dah cakap mcm 2....pelik2 heeeee..kitaorang tdow kul 12.45..

Pukul 4....
~ aku cuba nak balik awal...tapi keadaan di luar membuat ku sejuk kerna Hujan yang lebat bukan kumpulan HUJAN TAW!!!
~aku pun sambung tdow lek...

pukul 6
~aku bangun.....solat subuh dan melihat keadaan di luar still hujan tp dah mula renyai2..
ceh,boleh jadi pekaji cuaca nie..heeee....esok daftar la..hahaaaa

pukul 7
~ Akhirnya hujan turun dengan sedikit...aku pun memakai sweater ku n pulang ke rumah ku...
~ ketika aku berjalan lebih kurang jauh la jugak kn dari rumah Asyraf tetiba...seorang lelaki yg x dikenali datang pada ku dengan menaiki motor ex-5....heeee...

aku : lalalaa...( tgh berjalan )
lelaki x dikenali : pergi mana nie dik??
aku : ( terkejut ) owh...balik ke rumah ... nape ?
lelaki x dikenali : owh...mari la naik motor abang,abang tolong anta
aku : x pew la...
lelaki x dikenali : hujan nie dik..abang nk gi keje..alang2 meh abang tlg antakan dik..
aku : oke...heeee abg keje apa?
lelaki x dikenali : Polis....
aku : owh..hahaa...

bila sampai je ke rumah..aku pun dgn rasa bertuah n bersyukur kepada ALLAH S.W.T.

aku : terima kasih la abang...
lelaki x dikenali : sama2 kita kan duk satu kampung..tolong menolong adalah perkara yg biasa..
aku : heeee..oke..
lelaki x dikenali : cpat masuk rumah..
aku : oke..heeee

lelaki 2 pun pergi terus....aku rasa pada awal pagi aku la yg bertuah...heeee

tq kepada abang x dikenali 2...
heeeee




No comments:

Post a Comment